Republika Srpska: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu hartija od vrijednosti

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu hartija od vrijednosti objavljen je u Službenom glasniku Republike Srpske br. 59/13, a stupiće na snagu 23.07.2013.

Povećanje kapitala pretvaranjem poreskog duga u kapital

Brisan je dosadašnji član 61. Zakona o tržistu hartija od vrijednosti kojim je konverzija potraživanja u kapital otvorenog akcionarskog društva bila dozvoljena samo u slučaju reorganizacije u okviru stečajnog ili privatizacionog postupka. Nakon usvajanja izmjena i dopuna Zakona o privrednim društvima, koje su trenutno pred Skupštinom, u otvorenim akcionarskim društvima biće moguće vršiti povećanje kapitala pretvaranjem poreskog duga u kapital. Za razliku od otvorenih akcionarskih društava kod kojih će pretvaranje potraživanja u kapital biti na ovaj način ograničeno, društvima sa ograničenom odgovornošću i zatvorenim akcionarskim društvima biće, kada se usvoje izmjene Zakona o privrednim društvima, omogućeno da vrše debt to equity swap u svim slučajevima (a ne samo u pogledu poreskog potraživanja).

Rok za uvrštenje na berzu HoV emitovanih putem javne ponude

Propisano je da se hartije od vrijednosti emitovane putem javne ponude imaju uvrstiti na berzu u roku od godinu dana od dana upisa tih hartija u Registar hartija od vrijednost kod Komisije za hartije od vrijednosti.

Zastara pokretanja prekršajnog postupka

Radi usklađivanja sa Zakonom o prekršajima Republike Srpske („Službeni glasnik Republike Srpske“, br. 36/06, 01/09 i 29/10), propisano je da apsolutni rok zastare za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje propisane Zakonom o hartijama od vrijednosti koji su kvalifikovani kao finansijski prekršaji iznosi šest godina od dana kad je prekršaj učinjen.

Download PDF